• نیاوران ، خیابان مژده (مقدسی) ، خیابان محمود احمدی زمانی
  • ۹۱۱ ۱۱۱ ۲۸ - ۰۲۱

رفع جای جوش

رفع جای جوش

روش های رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی چیست؟

پوست ما انسان ها از لایه های مختلفی تشکیل شده است. زمانی که لایه سطحی پوست آسیب می بیند، ظاهر پوست تحت تاثیر قرار می گیرد و سلول های پوستی نیز برای ترمیم مشکلات پوستی دست به کار می شوند. اگرچه در اکثر موارد سلول های پوستی در جای خود قرار می گیرند و پوست را به طور کامل ترمیم می کنند؛ اما ممکن است این ترمیم پوستی با فرو رفتگی های مختلف همراه باشد. در این زمان می توان با کمک گرفتن از روش های رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی، این مشکلات ظاهری پوست را برطرف کرد.

حتما شما هم از جای جوش و فرو رفتگی های پوستی خسته شده اید و به دنبال راهی برای خلاصی از آن ها هستید. خوشبختانه، روش های مختلفی برای رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی وجود دارند که در ادامه مقاله به آن ها اشاره کنیم.

روش های رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی چیست؟
روش های رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی چیست؟

انواع روش های کلینیکی برای رفع جای جوش و فرورفتگی در پوست

به طور کلی، جای جوش و فرو رفتگی های پوستی می توانند روی ظاهر پوست تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. به خصوص اگر آن ها در بخشی از پوست مانند صورت، گونه ها و پیشانی ایجاد شوند. به همین خاطر، بهترین راهکار برای برگرداندن زیبایی پوست این است که از روش های کلینیکی برای رفع جاش جوش و فرو رفتگی های پوستی استفاده کنید.

در حالی که روش های خانگی زیادی برای رفع این مشکلات وجود دارند؛ اما باز هم تاثیر روش های کلینیکی بسیار بهتر و بیشتر است. در ادامه به دو مورد از بهترین روش های رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی اشاره می کنیم. هر دوی این روش ها می توانند برای رفع مشکلات پوستی مختلف دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرند.

روش اول؛ مزونیدلینگ

اگر به دنبال یک روش اصولی برای رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی هستید، مزونیدلینگ گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. مزونیدلینگ در واقع روشی تهاجمی است که برای حفظ زیبایی پوست و پیشگیری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم قبل از هر چیزی در مورد این روش و نحوه عملکرد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که مزونیدلینگ ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ است.

در این روش از سوزن های بسیار ریز برای سوراخ کردن پوست استفاده می شود. این سوزن ها می توانند به لایه های عمقی پوست نفوذ کنند و باعث کنترل مشکلات پوستی شوند. اما همه عملکرد مزونیدلینگ، بر اساس این سوزن ها نیست. در واقع، یک سری کوکتل ها که حاوی مواد مغذی زیادی هستند، به همراه این سوزن ها وارد لایه عمیق پوست می شوند. این مواد مغذی می توانند تاثیر زیادی روی سلامت پوست داشته باشند و بدیهی است که انتخاب درست آن ها بسیار حائز اهمیت است.

تاثیرات مزونیدلینگ بر اساس نوع ماده یا همان کوکتلی که مورد استفاده قرار می گیرد، تعیین می شود. برای رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی، می توان از روش مزونیدلینگ و کوکتل هایی که برای کنترل این شرایط مناسب هستند، استفاده کرد.

روش های کلینیکی برای رفع جای جوش و فرورفتگی در پوست
روش های کلینیکی برای رفع جای جوش و فرورفتگی در پوست

آیا مزونیدلینگ عوارض دارد؟

یکی از سوالات رایجی که در مورد مزونیدلینگ برای رفع جای جوش و فرو رفتگی پرسیده می شود این است که این روش عوارضی به دنبال دارد؟ به طور کلی، مزونیدلینگ جزء روش های ایمن است که با ایجاد سوراخ های بسیار ریز در سطح پوست، باعث بهبود کیفیت پوست می شود. اگرچه بروز کمی تورم و کبودی در ناحیه مزونیدلینگ دور از انتظار نیست؛ اما حتی این تورم و کبودی در طی گذر زمان از بین می روند.

البته برای اینکه شاهد خونریزی زیاد و یا عوارض بلند مدت مزونیدلینگ نباشید، می بایست قبل از هر چیزی در مورد داروهای مصرفی خودتان با پزشک مشورت کنید. برخی از داروها مانند داروهای رقیق کننده خون، می توانند با مزونیدلینگ تداخل ایجاد کنند. همچنین، بهتر است که به توصیه های پزشک جهت مراقبت از پوست خودتان پس از انجام مزونیدلینگ توجه داشته باشید تا هیچ عارضه طولانی مدتی برای پوست شما به وجود نیاید.

رفع جای جوش چگونه انجام می شود؟
رفع جای جوش چگونه انجام می شود؟

روش دوم؛ سابسیژن

اگر به دنبال یک روش خاص برای از بین بردن جای جوش و فرو رفتگی های پوستی خودتان هستید تا سریع ترین نتیجه را ببنید، روش سابسیژن گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود. اساس کار این روش تهاجمی است؛ اما به لطف استفاده از مواد بی حسی، هیچ درد خاصی را در هنگام استفاده از این روش برای رفع مشکلات پوستی خودتان احساس نمی کنید.

در این روش یک سوزن با ضخامت بسیار اندک وارد عمق پوست می شود. پزشک با توجه به محل جای جوش و فرو رفتگی های پوستی، این سوزن را وارد پوست می کند و با ایجاد برش های خاصی به صورت افقی در پوست، جای جوش و فرو رفتگی های پوستی را برطرف می کند.

بسته به شدت جای جوش و فرو رفتگی هایی که روی پوست ایجاد شده اند، روش سابسیژن باید در بازه های زمانی مشخص و متفاوتی انجام شود. بنابراین، اگر می خواهید بیشترین نتیجه را از این روش ببینید، با پزشک خودتان در مورد اینکه باید چند جلسه برای سابسیژن مراجعه کنید و بازه زمانی میان جلسات درمانی شما چقدر است، مشورت کنید.

آیا سابسیژن عوارض دارد؟

سابسیژن یکی از روش های جوانسازی و زیبایی پوست است که برای برداشتن اسکار، جای جوش و فرو رفتگی های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک به دلیل تهاجمی بودن می تواند باعث ایجاد درد و تورم در ناحیه مورد نظر شود. اما اگر تمامی مراحل سابسیژن به صورت اصولی و توسط پزشک متخصص انجام شوند، نیازی به نگرانی جهت عوارض سابسیژن نیست.

البته بروز درد و تورم و قرمزی در ناحیه جوش و فرو رفتگی های پوستی پس از انجام سابسیژن طبیعی است. این عوارض بسته به شرایط پوست، معمولا طی 7 تا 10 روز ادامه دارند و پس از آن از بین می روند.

کدام روش برای رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی بهتر است؟

به طور کلی، هر دو روش های ذکر شده برای رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی موثر هستند. اما انتخاب آن ها بستگی به نظر پزشک و شرایط پوست شما دارد. در روش مزونیدلینگ به دلیل تزریق مواد مغذی به پوست، ممکن است شاهد فواید بسیار بیشتری در پوست خودتان باشید. اما در روش سابسیژن بیشتر روی بردن جای جوش و فرو رفتگی های پوستی تمرکز می شود.

از طرفی هر دوی این روش های درمانی، عارضه جانبی زیادی را به همراه ندارند. بنابراین، بسته به شرایط پوست و نوع پوستی که دارید، می توانید از پزشک در مورد اینکه کدام روش را برای رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی انتخاب کنید، مشورت بگیرید.

بهترین روش رفع جای جوش و فرو رفتگی در پوست
بهترین روش رفع جای جوش و فرو رفتگی در پوست

انجام روش های تخصصی برای رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی

مراجعه به یک کلینیک معتبر جهت انجام مزونیدلینگ و یا سابسیژن بسیار حائز اهمیت است. چرا که هر یک از این روش ها تهاجمی هستند و ممکن است در صورت انجام غیر اصولی، آسیب های بسیار زیادی روی پوست ایجاد شود. کلینیک زیبایی نیاوران با بهره گیری از بهترین پزشکان زیبایی و دستگاه های موثر، می تواند روش های تخصصی برای رفع جای جوش و فرو رفتگی های پوستی را بدون هیچ کم و کاستی و عوارضی انجام دهد. در صورت نیاز به استفاده از هر یک از خدمات، کافیست که با این مجموعه در ارتباط باشید و در زمان مقرر، برای درمان جای جوش و فرو رفتگی های پوستی اقدام کنید.