• نیاوران ، خیابان مژده (مقدسی) ، خیابان محمود احمدی زمانی
  • ۹۱۱ ۱۱۱ ۲۸ - ۰۲۱

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست

انواع روشهای جوانسازی پوست

پروسه پیری پوست در اثر افزایش سن، یک پروسه طبیعی است که به دلیل کاهش میزان کلاژن در پوست و برخی از عناصر دیگر به وجود می آید. همزمان با پیری پوست، چین و چروک های بیشتری روی پوست پدیدار می شوند و می توانند زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار دهند. روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارند که ضمن ایمنی بالا، می توانند برای رفع مشکلات پیری زودرس پوست و رفع چین و چروک ها مورد استفاده قرار گیرند. اگر شما هم به دنبال جوانسازی پوست خودتان هستید، می بایست ابتدا با روش های جوانسازی پوست کلینیکی و خانگی آشنا شوید. سپس، بر اساس شرایطی که دارید، اقدام به استفاده از هر یک از این روش ها کنید.

انواع روش های جوانسازی پوست؟
انواع روش های جوانسازی پوست؟

آیا جوانسازی پوست در خانه امکان پذیر است؟

روش های جوانسازی پوست را می توان به دو دسته روش های خانگی و روش های کلینیکی تقسیم بندی کرد. روش های خانگی جوانسازی پوست شامل داشتن تغذیه مناسب، استفاده از ماسک ها و کرم های جوان کننده و … اشاره کرد. اگرچه این روش ها تا حدی می توانند باعث جوانسازی پوست شوند؛ اما باز هم نمی توانند در بازه زمانی کوتاه باعث جوانی و زیبایی پوست شما شوند. با این حال لازم می دانیم که شما را با چند روش مناسب برای جوانسازی پوست در خانه آشنا کنیم.

انواع روش های جوانسازی پوست در خانه
انواع روش های جوانسازی پوست در خانه

·        روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای پوست است که می تواند باعث ترمیم پوست و کاهش التهاب های پوستی شود. با مصرف روغن نارگیل، می توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید. چون این روغن تاثیر زیادی روی رفع رادیکال های آزاد دارد.

شما می توانید برای خاصیت جوانسازی پوست نارگیل، به صورت روزانه از روغن نارگیل استفاده کنید. همچنین، شما می توانید برای تهیه یک اسکراب فوق العاده، این روغن را با شکر، نمک یا جوش شیرین ترکیب کنید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی پوست شما بماند.

·        عسل

عسل می تواند تاثیر زیادی روی جوانسازی پوست شما داشته باشد. این ماده مغذی التهاب و تحریک های پوستی را کاهش می دهد و در کنترل آکنه بسیار موثر است. برای رفع جاش جوش و تیرگی های پوستی، می توانید از عسل استفاده کنید. شما می توانید عسل را به تنهایی و یا با مخلوطی از دارچین روی پوست خود قرار دهید و شاهد زیبایی پوست خودتان باشید. معمولا عسل با دارچین به نسبت 3 به 1 مخلوط می شود و به مدت 8 الی 10 دقیقه روی پوست باقی می ماند تا تاثیر خود را بگذارد. 

·        زردچوبه

زردچوبه می تواند با خاصیت آنتی اکسیدانی خود باعث جوانسازی پوست شود. زمانی که زردچوبه را روی پوست استفاده می کنید، شاهد حفظ زیبایی پوست خود و رفع مشکلات پوستی هستید. برای استفاده از خواص فوق العاده زردچوبه، کافیست که آن را به نسبت 1 به 2 با آب مخلوط کنید. در صورت نیاز می توانید این مخلوط را بچوشانید تا غلیظ شود. سپس، روی پوست خود بمالید و پس از گذشت 15 دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

·        اسکراب جوش شیرین

جوش شیرین می تواند تاثیر زیادی روی سلامت و زیبایی پوست شما داشته باشد. با کمک جوش شیرین پوست خود را ضد عفونی خواهید کرد و یک پوست شفاف و روشن خواهید داشت. برای تهیه اسکراب جوش شیرین به آب و جوش شیرین نیاز دارید. پس از مخلوط کردن این دو ماده، یک ماده خمیری مانند بدست خواهید آورد که کاملا پوست شما را لایه برداری می کند.

·        روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص بسیار زیادی بوده و به دلیل داشتن ویتامین ای، می تواند باعث حفظ سلامت پوست شود. اگر به دنبال یک روغن جوان کننده پوست هستید، روغن زیتون گزینه بسیار عالی است. شما می توانید برای بهره مندی از خواص روغن زیتون، به صورت مستقیم آن را روی پوست خود قرار دهید. همچنین، شما می توانید این روغن را با روغن های مفید دیگر مانند بادام، روغن دانه انگور و … مخلوط کنید تا خاصیت آنتی اکسیدانی روغن زیتون را افزایش دهید.

جوانسازی پوست در خانه
جوانسازی پوست در خانه

روش های جوانسازی پوست در کلینیک زیبایی

جوانسازی پوست، آرزوی بسیاری از خانم ها و آقایان است که به لطف وجود خدمات مختلف با روش های جوانسازی پوست، می توان به آن دست پیدا کرد. روش های مختلفی برای جوانسازی پوست در کلینیک های زیبایی وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

1)   تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از انواع متریال هایی است که از قدیم تا به امروز برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گرفته است. همانطور که می دانید بوتاکس (Botox) یک نوع سم است که می تواند باعث فلج کردن عضلات یک ناحیه شود. به همین خاطر، با تزریق این ماده در زیر پوست و در نزدیک عضلات شاهد فلج شدن عضلات هستیم. این موضوع باعث می شود تا چین و چروک های پوستی با کمک تزریق بوتاکس کاهش پیدا کنند.

از مزایای تزریق بوتاکس می توان به ایمن بودن آن اشاره کرد. با این حال برخی از افرادی که حساسیت های دارویی دارند، باید با احتیاط بیشتری از بوتاکس برای تزریق در زیر پوست استفاده کنند. بوتاکس را می توان برای نواحی پیشانی مورد استفاده قرار داد. همچنین، در صورت نیاز امکان استفاده از بوتاکس برای ناحیه زیر چشم نیز وجود دارد تا هم چین و چروک های ریز پوست رفع شوند و هم شاهد رفع تیرگی ناحیه زیر چشم باشیم.

2)   تزریق فیلر

هر نوع پرکننده ای که برای زیر پوست مورد استفاده قرار گیرد، فیلر نام دارد. تزریق فیلر می تواند با فیلرهای طبیعی که همان چربی های پوست هستند انجام شود. همچنین، در صورت نیاز می توان از فیلرهای مصنوعی برای تزریق در پوست استفاده کرد.

تزریق فیلر برای رفع لاغری چهره و کاهش چین و چروک های پوستی بسیار ایده آل است. به خصوص اگر از چربی های اضافه بدن خود فرد برای تزریق فیلر استفاده شود. از مزایای تزریق فیلر می توان به ایمنی آن اشاره کرد. تزریق فیلر را می توان در نواحی مختلفی از پوست انجام داد.

3)   میکرونیدلینگ

یکی از روش های جوانسازی پوست که با کمی تهاجم در پوست انجام می شود، روی میکرونیدلینگ است. این روش با تحریک لایه های عمیق پوست، باعث کلاژن سازی بیشتر و رفع چین و چروک های پوستی می شود. البته روش میکرونیدلینگ کاربردهای بسیار زیادی دارد و تنها یکی از کاربردهای آن، جوانسازی پوست است.

برای استفاده از این تکنیک جوانسازی پوست، می توان از روش دستی استفاده کرد یا از دستگاه های مناسب برای ایجاد سوراخ های ریز روی پوست استفاده نمود. همانطور که مشخص است، یک غلطک شامل سوزن های بسیار ریز روی میکرونیدلینگ وجود دارند که باعث سوراخ شدن پوست می شوند. این غلطک به لایه های عمیق پوست نفوذ می کند و با ایجاد آسیب خفیف در این لایه، منجر به بازسازی پوست می شود.

روش میکرونیدلینگ را می توان با روش های مختلف دیگر جوانسازی پوست ترکیب کرد. در این صورت، می توان شاهد نتیجه فوق العاده ای از ترکیب دو روش جوانسازی پوست بود. از مزایای این روش، می توان به کم تهاجمی بودن و اثربخشی زیاد آن اشاره کرد.

جوانسازی پوست در کلینیک زیبایی
جوانسازی پوست در کلینیک زیبایی

4)   تزریق PRP

یکی از روش های جوانسازی پوست که کاملا ایمن و اصولی انجام می شود، روش پی آر پی است. در این روش از خون بیمار استفاده می شود تا میزان غلظت پلاکت موجود در آن به بیش از 3 الی 5 برابر برسد. در این زمان خون آماده تزریق به زیر پوست می شود. خون دستکاری شده، می تواند با تزریق در ناحیه زیر پوست باعث تحریک پوست برای بهبود سلامت پوستی شود.

در واقع، مایع پی آر پی می تواند با رشد بیشتر سلول های پوستی، مانع از پیری پوست شود. از طرفی به دلیل اینکه مواد موجود در مایع پی آر پی، کاملا  از بدن فرد گرفته شده اند، این روش ایمن بوده و معمولا افراد هیچ عارضه جانبی را ناشی از انجام این روش جوانسازی پوست تجربه نمی کنند.

5)   CO2 فرکشنال

Co2 فرکشنال یکی از روش های جوانسازی پوست است که البته کاربردهای بسیار زیاد دیگری نیز دارد. این روش درمانی با کمک این دستگاه حاوی CO2 یا همان گاز دی اکسید کربن کار می کند. این گاز با ورود به پوست، می تواند باعث آزادسازی اکسیژن در پوست شود. چرا که با ورود گاز دی اکسید کربن و افزایش غلظت آن در پوست، چسبندگی میان دی اکسید کربن و اکسیژن کاهش پیدا می کند و این موضوع باعث آزاد شدن اکسیژن می شود.

آزادسازی اکسیژن در پوست، منجر به جوانسازی پوست، رفع چین و چروک های پوستی، حفظ شادابی و سرزندگی پوست می شود. روش CO2 فرکشنال، مانند بسیاری از روش های دیگر ایمن است. اما باید به صورت منظم انجام شود تا شاهد بهبود سلامت پوست و زیبایی آن باشیم. از مزایای این روش جوانسازی پوست، می توان به کاهش جای زخم ها نیز اشاره کرد.

6)    لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت یکی از روش های جوانسازی پوست غیر تهاجمی و بدون درد و خونریزی است. این روش جوانسازی پوست با کمک یک دستگاه با نام لیزر انجام می شود. لیزر استفاده شده برای اندولیفت دارای طول موج مشخصی بوده و به لایه های عمیق پوست نفوذ پیدا می کند. لیزر اندولیفت را می توان برای کاهش چین و چروک های پوستی و رفع تجمع چربی ها و شل شدگی پوست مورد استفاده قرار داد.

لیزر اندولیفت به واسطه تحریک لایه های عمقی پوست، باعث تولید کلاژن بیشتر در پوست می شود. بنابراین، شل شدگی پوست به تدریج کاهش پیدا می کند و جای خود را به پوست سفت و قوی می دهد. همچنین، این لیزر با خاصیت چربی سوزی که دارد، میزان چربی تجمع یافته در بخشی از پوست که باعث ایجاد چین و چروک های پوستی می شود را از بین می برد.

بهترین روش های جوانسازی پوست و چهره
بهترین روش های جوانسازی پوست و چهره

کلینیک زیبایی نیاوران؛ انجام کلیه خدمات جوانسازی پوست به صورت تخصصی

برای انجام هر یک از روش های جوانسازی پوست، مراجعه به یک کلینیک معتبر که از خدمات ارائه شده توسط آن اطمینان داشته باشید و بتوانید بدون دغدغه از آن خدمات دریافت کنید، بسیار مهم است. کلینیک زیبایی نیاوران با کمک بهترین متخصصین، توانسته بهترین خدمات را جهت جوانسازی پوست و چهره به مردم عزیز ارائه کند. بنابراین، در صورتی که نیاز به تزریق فیلر، لیزر اندولیفت، تزریق بوتاکس و هر یک از روش های دیگر جوانسازی پوست را دارید، می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.