• نیاوران ، خیابان مژده (مقدسی) ، خیابان محمود احمدی زمانی
  • ۹۱۱ ۱۱۱ ۲۸ - ۰۲۱

مزوتراپی مو و صورت

مزوتراپی مو و صورت

مزوتراپی مو و صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

همانطور که زیبایی چهره می تواند تاثیر زیادی روی اعتماد به نفس خانم ها و آقایان داشته باشد، پرحجم بودن موها نیز بسیار برای آن ها حائز اهمیت است. مزوتراپی مو و صورت دو روش درمانی هستند که برای حفظ زیبایی پوست و جوانسازی آن و رفع ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما هم به دنبال یک روش ایمن برای رسیدن به اهداف خودتان هستید، می توانید از روش مزوتراپی استفاده کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد هر آن چیزی که باید درباره مزوتراپی مو و صورت بدانید، صحبت کنیم.

مزوتراپی مو و صورت چیست؟
مزوتراپی مو و صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی مو و صورت چیست؟

اساس کار مزوتراپی Mesotherapy، وارد کردن یک سوزن به پوست برای تزریق مواد مغذی است. در صورتی که این سوزش به کف سر وارد شود، می گوییم مزوتراپی مو انجام شده است. اما در صورتی که سوزن به عمق  پوست صورت وارد شود، مزوتراپی برای پوست و صورت انجام شده است.

مزوتراپی مو و صورت، هر دو می توانند بر روی زیبایی ظاهری افراد تاثیر گذار باشند. به خصوص اینکه مواد مغذی مورد نیاز پوست صورت و موها، به صورت موضعی در محل تزریق می شوند و این موضوع باعث ایجاد حداکثر تاثیر در نتیجه می شود.

مزوتراپی را می توان جایگزین خوبی برای روش های دیگر جوانسازی پوست و یا کاشت مو دانست. البته مزوتراپی مو و صورت، می تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد و با اهداف مختلفی نیز انجام شود. به همین خاطر، باید قبل از انجام مزوتراپی مو و صورت، درک دقیقی از این دو اقدام داشته باشید.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو عبارتست از وارد کردن یک سوزن تزریقی بسیار ریز به داخل پوست کف سر و تزریق یک سری مواد مغذی مورد نیاز موها و فولیکول های مو. مزوتراپی مو را با می توان برای کاهش ریزش مو مورد استفاده قرار داد. چرا که مهم ترین دلیل ریزش مو، عدم رسیدن مواد مغذی به فولیکول های مو می باشد.

ماده تزریقی که در مزوتراپی مو مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند متفاوت باشد. اما عمدتا این ماده شامل ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مو است. با کمک مزوتراپی مو می توان شاهد بسیاری از مشکلات مو مانند ریزش مو بود و کم کم حجم موها را تا حد زیادی افزایش داد.

مزوتراپی

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست است که می تواند با تزریق یک سری مواد مغذی به زیر پوست صورت انجام شود. همانطور که در مزوتراپی مو، مواد تزریقی با یک سوزن نازک به کف سر تزریق می شدند، در مزوتراپی صورت نیز همین اتفاق می افتد.

مزوتراپی صورت را می توان با مواد تزریقی بسیار متنوعی انجام داد. بسته به نظر پزشک و شرایط و مشکلات پوستی، انتخاب ماده تزریقی متفاوت خواهد بود. آن چیزی که در مورد مزوتراپی صورت اهمیت دارد، تاثیر و نتیجه اي است که عمدتا پس از چندین جلسه روی پوست دیده می شود.

مزایای مزوتراپی مو و صورت

مزوتراپی مو و صورت، تاثیر زیادی روی زیبایی پوست دارد و می تواند از بروز مشکلات پوستی و ریزش مو جلوگیری کند. با کمک مزوتراپی، درد زیادی را تجربه نمی کنید. از طرفی مواد مغذی که مورد نیاز پوست و موها هستند، به طور مستقیم در محل تزریق می شوند. بنابراین، نیاز شما به مصرف مواد مغذی از طریق مکمل های تغذیه ای کاهش پیدا می کند. مزایای مزوتراپی مو و صورت در نتیجه ای که در نهایت مشاهده می کنید، قابل دریافت است. اما به طور کلی، از جمله مزایای مزوتراپی مو و صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کمک به رفع چین و چروک های پوستی
  • موثر در رفع لک های پوستی با تزریق مواد موثر در صورت
  • کمک به کاهش ریزش مو
  • موثر در افزایش حجم موها
  • موثر در کاهش مشکلات مو مانند خشکی موها
  • کمک به حفظ سلامت پوست و پیشگیری از بروز بیماری های پوستی
  • دارای اثربخشی فوق العاده و بدون عوارض جانبی

معایب مزوتراپی مو و پوست

مزوتراپی مو و صورت معایب زیادی ندارد و می توان آن را به صورت ایمن انجام داد. با این حال، در صورتی که افراد به مکان های غیر معتبر برای انجام مزوتراپی مو و صورت مراجعه کنند، احتمال اینکه شاهد بروز یک سری عوارض مانند عفونت های پوستی باشند، وجود دارد. به همین خاطر، برای جلوگیری از معایب مزوتراپی مو و مزوتراپی صورت، باید حتما به یک کلینیک و مطب معتبر مراجعه کنید.

عوارض ناشی از مزوتراپی در بدن

عوارض ناشی از مزوتراپی مو و صورت بسیار محدود است. به هر حال با توجه به وارد شدن یک سوزن تزریقی به داخل پوست، احتمال بروز درد خفیف و خونریزی محدود وجود دارد. همچنین، ممکن است ناحیه تزریق کمی متورم شود که پس از گذشت زمان، این مشکل نیز برطرف می گردد.

اما بیشترین عوارض ناشی از مزوتراپی، مربوط به مواد تزریقی مورد استفاده است. اگرچه مواد تزریقی استفاده شده، عمدتا فواید زیادی برای پوست و مو دارند؛ اما بدیهی است که اگر فرد به هر یک از این مواد تزریقی حساسیت داشته باشد، احتمال بروز عوارضی در فرد وجود دارد. در صورتی که پس از تزریق مواد مغذی در زیر پوست، شاهد تنگی نفس، کهیرهای پوستی و علائم مشابه با حساسیت بودید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

مزایا و معایب مزوتراپی
مزایا و معایب مزوتراپی

چند جلسه برای انجام مزوتراپی مراجعه کنیم؟

تعداد جلسات مربوط به مزوتراپی مو و صورت بستگی به شرایط فرد دارد. بدیهی است که همواره پوست و موهای مو به مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. بنابراین، شاید بسته به نظر پزشک نیاز داشته باشید که به صورت منظم برای انجام مزوتراپی مراجعه کنید. در هر صورت، بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلسات درمانی برای انجام مزوتراپی با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی

مراقبت های قبل و بعد از انجام مزوتراپی مو و صورت بسیار ساده اند و جای نگرانی نیست. 24 قبل از انجام مزوتراپی، باید مصرف کرم ها یا شامپوهای خاص برای پوست و مو را محدود کنید. همچنین، در صورتی که از داروهای خاص مانند آسپرین و هر نوع داروی رقیق کننده خون استفاده می کنید، با پزشک مشورت کنید. چرا که ممکن است نیاز داشته باشید چند روزی مصرف آن ها را قطع کنید.

پس از انجام مزوتراپی مو و صورت، می توانید به زندگی عادی و روزمره خودتان بازگردید. فقط می بایست تا 24 ساعت به حمام نروید تا شاهد بروز مشکلات پوستی و تحریک پوستی نباشید. در صورتی که پزشک تجویز خاصی در مورد داروی خوراکی یا موضعی دارد، حتما به آن عمل کنید.

تعداد جلسات مزوتراپی
تعداد جلسات مزوتراپی مو و صورت

هزینه انجام مزوتراپی مو و صورت چقدر است؟

هزینه انجام مزوتراپی مو و صورت بستگی به ماده تزریقی و محل جغرافیایی کلینیک زیبایی دارد. بدیهی است که هر چقدر مواد تزریقی با کیفیت تر باشند، قیمت خرید آن ها بالاتر می رود. در این زمان مزوتراپی نیز با هزینه بیشتری انجام می شود. همچنین، معمولا هزینه انجام مزوتراپی به محل جغرافیایی مطب و خدماتی که ارائه می کند، بستگی دارد.

 کلینیک زیبایی نیاوران؛ بهترین کلینیک جهت مزوتراپی مو و صورت

کلینیک زیبایی نیاوران به عنوان یکی از تخصصی ترین کلینیک های زیبایی در تهران، امکان انجام مزوتراپی مو و صورت را به صورت تخصصی فراهم می کند. تمامی مواد مغذی تزریقی به زیر پوست صورت و موها، از بهترین برندها تهیه می شوند تا عوارض ناشی از استفاده از مواد بی کیفیت در مزوتراپی کاهش پیدا کند. بنابراین، شما می توانید برای حفظ سلامت و جوانسازی پوست و تقویت موهای خودتان، به این کلینیک مراجعه کنید و مراحل مربوط به درمان را انجام دهید.