• نیاوران ، خیابان مژده (مقدسی) ، خیابان محمود احمدی زمانی
  • ۹۱۱ ۱۱۱ ۲۸ - ۰۲۱

مرکز قلب و عروق نیاوران

مقدمه

قلب یکی از اندام های حیاتی بدن محسوب می شود که کوچک ترین اختلالی در عملکرد آن، ممکن است مشکلات غیر قابل جبرانی را برای شخص به وجود آورد. همین مسئله باعث شده تا این روزها مرکز های قلب و عروق زیادی در کشور مشغول به کار شوند. یکی از مرکز های قلب و عروق خبره و با سابقه نه تنها در شمال شهر تهران بلکه در کل ایران؛ مرکز قلب نیاوران است. اگر به مشکلات قلبی دچار شده اید و به دنبال پیدا کردن یک مرکز قلب و عروق متخصص هستید؛ پیشنهاد می کنیم با ما در این مقاله همراه باشید.

کلینیک قلب و عروق نیاوران
مرکز قلب و عروق نیاوران

ضربان حیات خود را به دست هر کسی نسپارید.

این روزها مجموعه های زیادی در کشور فعالیت دارند؛ که خدمات مربوط به قلب و عروق را ارائه می دهند. این خدمات به اندازه ای زیاد هستند که طبیعتا تنها مجموعه های مجهز به جدیدترین دستگاه های دنیا می توانند آن را به شکلی مطلب و ایده آل در اختیار همگان قرار دهند. در مرکز فوق تخصصی ما اما قضیه متفاوت است. از آن جایی که برای سلامت قلب و عروق شما ارزش قائل هستیم؛ سعی کرده ایم از جدیدترین دستگاه ها برای بررسی وضعیت سلامتی شما استفاده کنیم.

خدمات مرکز قلب نیاوران

 

پزشکان برای این که بتوانند به درستی وضعیت سلامتی قلب بیمار را مورد بررسی قرار دهند؛ نیاز است تا از آزمایشات و تست های مختلفی استفاده کنند. 

نوار قلب

حتی اگر دچار مشکلات قلبی نیز نشده باشید؛ نام نوار قلب به گوشتان خورده است. زمانی که شخص به هر دلیل دچار تپش قلب شود؛ پزشک برای بررسی سریع موضوع نوار قلب تجویز می کند. نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام یک عمل غیر تهاجمی و البته بدون درد است که در مرکز قلب نیاوران به سرعت انجام می شود. متاسفانه این روزها بسیاری از مراکز از دستگاه های قدیمی برای گرفتن نوار قلب از بیمار استفاده می کنند. درصد خطا با استفاده از این دستگاه ها فوق العاده بالاست و نمی توان خیلی به آن ها استناد کرد. در صورتی که در این مراکز اقدام به انجام نوار قلب نمایید؛ ممکن است عواقب جبران ناپذیری در انتظار شما باشد.

 

از آن جایی که مشغله باعث شده تا این روزها بسیاری از افراد از علائم حمله و سکته های قلبی غافل شوند؛ نیاز است تا در صورت وجود داشتن کوچک ترین دردی در قفسه سینه خود سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتوانید از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید. 

تست های قلبی
تست های قلبی

اکوکاردیو گرافی

از دیگر تست هایی که افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی باید ان را انجام دهند؛ اکو کاردیو گرافی می باشد. از اکوکاردیو گرافی با نام اکو و البته سونوگرافی قلب نیز یاد می شود. در این روش نیاز است تا از امواج صوتی که فرکانس های بالایی را دارند برای گرفتن تصویر از قلب بیمار استفاده شود. ساختار قلب فوق العاده پیچیده می باشد و همین مورد باعث می شود تا پزشک برای بررسی این ساختار، مجبور به استفاده از اکو قلب باشد. با استفاده از اکو کاردیو گرافی شکل قلب، رگ های متصل به آن، ضخامت دیواره ها، قدرت پمپاژ و… به صورت شفاف و واضح مشخص می شوند.

متاسفانه به دلیل تحریم هایی که بر کشور ایران حاکم است؛ بسیاری از دستگاه های پزشکی که برای تست سلامت قلب و عروق مورد استفاده قرار می گیرند؛ قدیمی هستند. در مرکز ما می توانید با خیالی راحت اکو قلب خود را انجام دهید.

تست ورزش؛ یکی از تست های تخصصی قابل انجام در مرکز قلب نیاوران

کسانی که با بیماری های قلبی و عروقی حاد دست به گریبان هستند؛ نیاز است تا به صورت منظم تست ورزش را انجام دهند. برای افراد مسن طبیعتا انجام این کار ممکن است کمی سخت باشد؛ جای نگرانی برای شما از این نظر وجود ندارد؛ چرا که متخصصان مجموعه ما می توانند به شما کمک کنند. هدف از انجام تست ورزش این موضوع می باشد که آیا قلب شخص عملکرد درست خود را حفظ کرده و یا دچار اختلال می باشد.

برای تست ورزش نیاز است تا شخص بر روی یک تردمیل قرار گرفته و سنسورهای مشخصی به بدن وی وصل شوند. در حین حرکت بیمار، پزشک می تواند متوجه این موضوع شود که آیا خون به درستی وارد شریان های قلب می شود یا خیر. سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید؛ این موضوع است که چه زمانی نیاز به انجام تست ورزش می باشد. پزشکان متخصص در مرکز قلب نیاوران برای تشخیص مواردی همچون عروق کرونر، درد قفسه سینه، تنفس سخت، سرگیجه و… تست قلب را تجویز می کنند.

آنژیوگرافی قلب

بخش های داخلی قلب همواره ممکن است در معرض آسیب های جدی باشند. در صورتی که بخش های داخلی رگ آسیب ببینند؛ ممکن است تپش قلب شکلی نامنظم و سینوسی را به خود بگیرد. در این جاست که برای بررسی این مشکل باید از آنژیوگرافی استفاده کرد. برای انجام آنژیوگرافی نیاز است تا یک مایع بی رنگ به قلب تزریق شود تا بتوان با استفاده از اشعه ایکس چندین عکس واضح و شفاف از رگ های قلب گرفت. به این صورت پزشک می تواند با کم ترین خطر ممکن رگ های داخلی قلب را بررسی کند. با این بررسی پزشک متخصص و حاذق قلب و عروق در درمانگاه نیاوران بیماری و اختلالات قلب را تشخیص داده و بر اساس آن تصمیم گیری می کند.

تست فشار خون

 

فشار خون یکی از بیماری های شایع برای افراد در هر سنی محسوب می شود. بالا بودن فشار خون باعث می شود تا شخص دچار خفگی و حتی مرگ شود. با انجام این تست، می توان به خوبی متوجه این موضوع شد که خون به چه صورتی و با چه فشاری وارد شریان های قلب می شود. تست فشار خون از جمله مواردی می باشد که پزشکان برای اکثر بیماران خود تجویز می کنند. غربالگری نقش بسیار مهمی را در جلوگیری و همچنین تشخیص به موقع بیماری ایفا می کند. از این رو پزشکان متخصص درمانگاه نیاوران به بیماران مبتلا به فشار خون و البته قلبی توصیه می کنند؛ تا به صورت دوره ای خود را چکاپ کنند. 

سلامتی قلب
سلامتی قلب

هولتر مانیتورینگ قلب

یکی دیگر از خدماتی که در مجموعه ما ارائه می شود؛ مربوط به هولتر مانیتورینگ قلب می باشد. هولتر مانیتورینگ قلب یک وسیله پوشیدنی و البته کوچک است که توسط آن می توان به ریتم قلب بیمار پی برد. افرادی که مسن هستند و به هر دلیلی ممکن است در معرض حمله های قلبی باشند؛ نیاز دارند تا از این تست استفاده کنند. به وسیله هولتر مانیتورینگ ضربان قلب بیمار به درستی پیگیری می شود و اگر اختلالی در تپش قلب وی وجود داشته باشد؛ سریعا پزشک به آن پی می برد. در صورتی که ضربان قلب بیمار از یک الگوریتم مشخص پیروی نکند؛ پزشک باید به دنبال پیدا کردن علت آن باشد.

ویژگی هایی که سبب تمایز مرکز ما با سایر مرکز های قلب و عروق کشور شده است.

یک سری از ویژگی ها هستند که باعث می شوند تا برخی از مرکز ها زبان زد خاص و عام باشند. اگر دوست دارید تا با تمام ویژگی های مرکز تخصصی قلب و عروق ما اشنا باشید؛ قسمت بعدی این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

همکاری با فوق تخصصان حاذق

قلب یکی از اجزای مهم و حیاتی بدن می باشد که نیاز است تا از آن مراقبت زیادی را به عمل آورد. همین مسئله حیاتی بودن این عضو بدن باعث شده تا تنها به پزشکان و فوق تخصصان حاذق در این زمینه مراجعه کرد. مراکز قلب و عروق بسیار زیادی درکشور فعالیت دارند که توانسته اند فوق تخصصان زیادی را در زمینه قلب و عروق گرد هم آوردند. این اطمینان را به شما می دهیم که در مرکز قلب نیاوران تنها متخصصان با تجربه در حال فعالیت هستند. با خیالی آسوده تمامی تست های دوره ای قلب و عروق خود را در مرکز ما و زیر نظر فوق تخصصان ماهر انجام دهید.

این اطمینان را به شما می دهیم که روند درمانی شما بدون وجود کوچک ترین مشکلی زیر نظر بهترین متخصصان و فوق تخصصان انجام می شود. همین مسئله باعث می شود تا به خوبی در جریان وضعیت سلامتی خود قرار بگیرید.

مسئولیت پذیری بالا

 

مسئولیت پذیری بالا در قبال مراجعه کنندگان از دیگر ویژگی های برجسته مجموعه ما می باشد. در قبال تک تک بیماران خود وظیفه داریم تا از ابتدای فرایند درمان تا انتهای آن در کنارشان باشیم. یک موضوع مهمی که نیاز می باشد تا آن را برای شما بیان کنیم این است که مرکز تخصصی ما در نظرسنجی های صورت گرفته توانسته رتبه ایده الی را به دست آورد. اگر نظرات مختلف بیماران ما را بررسی کنید؛ به خوبی متوجه این قضیه خواهید شد. شاید دانستن این موضوع برایتان تعجب برانگیز باشد که طبق تحقیقات و بررسی های صورت گرفته توسط مراجع ذی صلاح؛ مرکز ما توانسته رتبه خوبی را در بین تمامی مراکز قلب و عروق فعال در کشور به خود اختصاص دهد. 

رفع مشکلات قلبی
رفع مشکلات قلبی

ارائه خدمات متنوع و پشتیبانی خوب

پشتیبانی و ارائه خدمات متنوع را می توان از دیگر ویژگی های، یک مجموعه با سابقه دانست. مرکز های معتبری همچون نیاوران بعد از دادن خدمات به مراجعه کنندگان خود؛ سعی می کنند با آن ها ارتباط برقرار کرده و به این صورت در جریان پیشنهادات و انتقادات مراجعین خود قرار بگیرند. بسیاری از مرکز های درمانی و مراکز تخصصی هیچ توجهی به این موضوع ندارند و همین موضوع باعث می شود تا در جریان ایرادات و البته نقاط قوت کار خود قرار نگیرند. این بی توجهی باعث می شود تا در مدت زمانی کوتاه مراجعین آن ها کم تر از قبل شود. برای بهترین بودن نیاز است تا به خواسته های مراجعین توجه حداکثری داشت.

استفاده از تجهیزات به روز

 

همان طور که در طی مقاله به کرات به این موضوع اشاره شد؛ برای این که نتیجه آزمایشات و تست های مربوط به قلب و عروق شما درست باشد؛ باید تا جای ممکن از دستگاه های جدید استفاده شود. صادقانه این موضوع را بیان می کنیم که تمامی دستگاه های موجود در مرکز قلب نیاوران جدید هستند و از این بابت برای شما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. 

کلینیک قلب نیاوران

آیا تمامی بیماری های قلبی در مرکز قلب و عروق نیاوران قابل درمان هستند؟

متاسفانه در برخی از موارد ممکن است تا پزشکان کم تجربه و یا کم سواد به دلیل عدم توانایی در درمان بیماران؛ آن ها را نا امید کرده و بیماری به ظاهر ساده آن ها را بزرگ جلوه دهند. در این میان به دلیل حساسیتی که بیماران قلبی نسبت به وضعیت سلامتی خود دارند؛ از ادامه روند درمانی خود دست بکشند. صادقانه این موضوع را بیان می کنیم که اگر یک پزشک تخصص زیادی در زمینه قلب و عروق داشته باشد؛ به سادگی می تواند فرایند درمانی بیمار را آغاز کند.  با این تفاسیر به هر بیماری قلبی و عروقی که مبتلا باشید؛ بدون وجود مشکلی می توانید به مرکز ما مراجعه کرده و روند درمانی خود را زیر نظر بهترین فوق تخصصان کشور اغاز کنید.

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های درمانی مختلفی در دنیا به وجود می آیند که با استفاده از آن ها می توان بیماری های قلبی و عروقی را به شکلی جدید درمان کرد. پزشکانی که دارای تخصص بوده و برای کار خود ارزش قائل هستند؛ سعی می کنند خود را در جریان این شیوه های درمانی جدید قرار داده و بتوانند بیمارانشان را درمان کنند.

 

از مهم ترین بیماری هایی که در مرکز تخصصی قلب و عروق ما قابل درمان هستند می توان به فشار خون، گرفتگی عروق قلبی، سکته های قلبی، درد قفسه سینه و… اشاره کرد. در صورت وجود داشتن کوچک ترین علائمی در خود نیاز است تا سریعا به پزشکان متخصص مرکز ما مراجعه کرده و آن ها را در جریان بگذارید. 

سلامت قلب کلینیک نیاوران