• نیاوران ، خیابان مژده (مقدسی) ، خیابان محمود احمدی زمانی
  • ۹۱۱ ۱۱۱ ۲۸ - ۰۲۱

کلینیک مغز و اعصاب نیاوران

مقدمه

سیستم عصبی نقشی فوق العاده مهم را در بدن انسان ایفا می کند. همین مسئله موجب شده تا در صورت به وجود آمدن کوچک ترین اختلالی در سیستم عصبی انسان؛ خطرات بی شماری در کمین وی باشند. صادقانه این موضوع را بیان می کنیم که در میان تمامی سیستم های بدن انسان؛ سیستم عصبی پیچیده ترین ساختار را دارد. همین پیچیدگی باعث شده تا به راحتی این ساختار آسیب ببیند و هر شخصی نتواند دلیل آن را پیدا کند.

اغلب افرادی که خود را متخصص بیماری های مغز و اعصاب می دانند؛ خیلی با ساختار و پیچیدگی های مغز آشنا نیستند و به همین دلیل ممکن است تشخیص اشتباهی نیز داشته باشند. تعدد و تنوع بیماری های مغز و اعصاب به اندازه ای زیاد است که اصلا نمی توانید فکرش را کنید. برای این که بتوان به این موضوع رسیدگی کرد؛ نیاز است تا شخص تخصص زیادی در این زمینه داشته باشد.

 

اگر در دسته افرادی هستید که به بیماری های مغز و اعصاب دچار شده اید و پزشکان در تشخیص و یا حتی درمان بیماری شما ناتوان بوده اند؛ با ما در این مطلب همراه باشید.

کلینیک مغز و اعصاب نیاوران

حواستان به رییس بدنتان باشد.

هیچ شخصی نمی تواند منکر این موضوع شود که سیستم عصبی بدن انسان ها مانند رییسی می باشد که در هر صدم ثانیه هزاران پیام را برای سایر بخش های بدن انسان مخابره می کند. همین مسئله موجب شده تا وجود داشتن کوچک ترین اختلالی باعث شود تا سایر سیستم های عصبی نیز با مشکلات جدی روبرو شوند.

کلینیک های زیادی این روزها در کشور مشغول به کار هستند که به صورت تخصصی مشکلات مربوط به اعصاب و روان را پیگیری می کنند. موضوع مهمی که باید به آن توجه حداکثری داشته باشید این است که در انتخاب یک کلینیک اعصاب و روان باید نهایت دقت و توجه را داشته باشید؛ چرا که هرگونه سهل انگاری از جانب شما عواقب بسیار زیادی را خواهد داشت. اگر به هر دری زده اید اما نتوانسته اید یک کلینیک معتبر را در کشور انتخاب کنید جای نگرانی برای شما وجود ندارد چرا که ما در کلینیک مغز و اعصاب نیاوران آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

خدمات کلینیک مغز و اعصاب نیاوران

 

کلینیک مغز و اعصاب نیاوران یکی از بروز ترین و در عین حال تخصصی ترین کلینیک های فعال در کشور است که می توانید به آن ها برای انجام کار خود اعتماد کنید. با هر بیماری که مربوط به سیستم عصبی شما باشد به کلینیک ما مراجعه کرده تا بتوانیم بهترین تشخیص ها را بدهیم و همچنین راه های مختلفی را برای درمان آن به شما ارائه دهیم. در ادامه در مورد خدمات کلینیک مغز و اعصاب نیاوران توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم. 

ویزیت پزشک اعصاب
ویزیت توسط پزشکان متخصص

ویزیت توسط پزشکان متخصص

اولین خدمتی که در مجموعه ما شما آن را دریافت می کنید؛ مربوط به مراجعه به پزشک متخصص می باشد. کلینیک مغز و اعصاب نیاوران برای این که بتواند نظر تمامی افراد را به خود جلب نماید و همچنین به کیفیت کاری که آن را ارائه می دهد واقف باشد؛ تنها با متخصصان و فوق تخصصان مغز و اعصاب همکاری دارد. همین موضوع باعث شده تا شما تنها توسط متخصصان با تجربه و البته حاذق ویزیت شوید.

گرفتن نوار مغز

افرادی که با بیماری های عصبی روبرو هستند؛ نام نوار مغز به گوششان خورده است. نوار مغزی یکی از آزمایشات رایجی است که تقریبا 90 درصد افراد مبتلا به بیماری های سیستم عصبی باید آن را انجام دهند. از این آزمایش با نام الکتروانسفالوگرام نیز در دنیا یاد می شود. برای انجام نوار مغز نیاز است تا از الکترودهایی که ظاهری دایره ای شکل و البته کوچک دارند کمک گرفته شود. این الکترودها بر روی پوست سر بیمار چسبیده می شوند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که فعالیت های مغز با تولید یک سری بار الکتریکی همراه است. الکترودهایی که بر روی پوست سر بیمار قرار می گیرند، این بارهای الکتریکی را تشخیص می دهند. تمامی فعالیت های مغز در انتها بر روی یک کاغذ چاپ می شوند. در این صورت پزشک، با بررسی آن ها می تواند به علت دقیق بیماری پی ببرد و بر اساس آن برای شخص بیمار فرایند درمان را مشخص کند.

یکی از سوالات رایجی که شاید برای بیش از 90 درصد افرادی که با مشکلات عصبی گریبان گیر هستند؛ پیش آید این موضوع است که چه زمانی باید آزمایش نوار مغز را انجام دهند. در مورد این سوال نمی توان یک صحبت قطعی داشت؛ چرا که هر پزشکی بنا به صلاحدیدی که دارد باید این مورد را مشخص نماید.

به صورت کلی اما بیش ترین دلیل استفاده از نوار مغز زمانی می باشد که بیمار دچار تشنج شده باشد. در این صورت پزشک با نوار مغز به دنبال پیدا کردن دلایل تشنج در بیمار می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که با استفاده از نوار مغز حتی زمانی که بیمار در گذشته های دور نیز دچار تشنج شده باشد؛ قابل تشخیص است.

از دیگر مواردی که نیاز است تا از بیمار نوار مغزی گرفته شود؛ مربوط به تشخیص تومور، تروما، اختلال در خواب، کما، مسمومیت دارویی و… می باشد. البته در مواقعی که هدف عمل جراحی سر بیمار باشد؛ جراح برای نظارت داشتن بر روی جریان خون بیمار باید دائما از نوار مغزی استفاده کند.

 

انجام نوار مغز در حدود 20 الی 40 دقیقه به طول می انجامد. در این مدت زمان نیاز است تا شما بر روی یک صندلی نشسته و کاملا هوشیار باشید. 

تشخیص بیماری های اعصاب
تشخیص بیماری های مختلف

گرفتن نوار چشم

بسیاری از افراد تاکنون نام نوار چشم به گوششان نخوره است. زمانی که بیمار به دلایل نا معلومی دچار کم بینی می شود؛ پزشک برای پی بردن به دلیل این مورد شروع به انجام آزمایش نوار چشم می کند. البته این مورد را به خاطر داشته باشید که برای بررسی عوامل دیگری همچون تاری دید، سرد شدن دست ها و پاها، دو بینی و… از این آزمایش استفاده می شود. برای این که پزشک بتواند به دلیل این موضوع پی ببرد؛ در پشت سری بیمار یک سری سنسور متصل می کند. در روبروی بیمار نیز یک کامپیوتر قرار دارد که بر روی آن یک الگوی شطرنجی دائما در حال تکرار است. سنسورهایی که در پشت سر قرار دارند با بررسی پاسخ های بینایی شما یک گزارش را آماده می کنند و پزشک متخصص با بررسی آن ها می تواند به طور کامل در جریان اختلالات چشمی قرار گیرد.

نوار چشم یک آزمایش بدون درد و بدون نیاز به عمل جراحی است که در مدت زمانی کوتاه به انجام می رسد. به هنگام انجام این آزمایش نیاز است تا شخص هوشیاری کاملی داشته باشد. با توجه به این موضوع نیاز است تا از خوردن داروهای خواب آور قبل از انجام این آزمایش خودداری کنید.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن ها

زمانی که صحبت از بوتاکس می شود؛ ذهن بسیاری از افراد به سمت از بین بردن چین و چروک صورت با استفاده از این روش می رود. شاید برایتان دانستن این قضیه تعجب برانگیز باشد که می توان از بوتاکس برای از بین بردن سردردهای میگرنی نیز استفاده کرد. در صورتی که متخصصان مشغول در کلینیک مغز و اعصاب نیاوران تشخیص دهند که سردردهای میگرنی شخص خیلی حاد نیستند؛ سعی می کنند تا با استفاده از تزریق بوتاکس این سر دردها را به طور کامل از بین ببرند. با تزریق ماده بوتاکس؛ تمامی پایانه های عصبی و همچنین مواد شیمیایی که منتقل دهنده این درد هستند؛ برای مدت زمانی در حدود 6 ماه فلج می شوند.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که باید بین 10 الی 14 روز منتظر بمانید تا تمامی علائم سر دردهای میگرنی به طور کامل از بین بروند. در برخی اوقات ممکن است بعد از تزریق بوتاکس؛ شخص دچار حالت تهوع و بیرون روی شود که کاملا عادی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

بیان کردن این موضوع نیز خالی از لطف نمی باشد که بوتاکس تنها 6 ماه ماندگاری دارد و بعد از این مدت زمان نیاز است تا مجدد آن را تمدید کنید. با این وجود اما پیشنهاد می کنیم برای خلاص شدن از سر دردهای گاه و بیگاه که بسیار آزار دهنده نیز هستند؛ از این روش با دستور پزشک متخصص استفاده کنید.

درمان بیماریهای مغز و اعصاب
درمان بیماری های مربوط به مغز و اعصاب

داپلر عروق کاروتید

از دیگر آزمایشاتی که در کلینیک مغز و اعصاب نیاوران قابل انجام می باشد؛ داپلر عروق تیروئید است. عمل خون رسانی به مغز توسط کاروتید و ورتبرال صورت می گیرد. این دو قسمت از بدن نیز می توانند دستخوش تغییرات عمده ای شوند و در نهایت منجر به شکل گیری پلاک در خون شوند. وجود پلاک در خون موجب می شود تا عروق انسان تنگ شده و یا مسدود شوند. اگر برای حل این مشکل سهل انگاری شود؛ ممکن است شخص مبتلا به آن جان خود را از دست دهد. با توجه به این موضوع آزمایش عروق کاروتید بسیار مهم و حیاتی می باشد.

افرادی که به بیماری های مختلفی همچون دیابت، چاقی و چربی خون بالا مبتلا هستند نباید از انجام این آزمایش غافل نشوند. البته بهتر است قبل از هر اقدامی برای انجام این آزمایش در ابتدا مشکل خود را با پزشک متخصص بیان کرده و سپس اقدام به انجام آزمایش داپلر عروق کاروتید نمایید.

چرا انتخاب ما باید کلینیک مغز و اعصاب نیاوران باشد؟

با توجه به متعدد بودن کلینیک های مغز و اعصاب در کشور، شاید این سوال برایتان به وجود اید که چرا باید انتخاب ما کلینیک مغز و اعصاب نیاوران باشد. پاسخ به این سوال خیلی ساده است؛ چرا که هیچ مرکزی در تهران ویژگی های مثبت کلینیک ما را ندارد.

همکاری داشتن با پزشکان متخصص

از مهم ترین ویژگی های برجسته ای که مجموعه ما دارد؛ این است که تنها با متخصصان و افرادی که در زمینه مغز و اعصاب تخصص دارند؛ همکاری می کند. این اما پایان کار نیست؛ چرا که تمامی پزشکان مشغول به کار در مجموعه ما دارای تجربه هستند. همین داشتن تجربه باعث می شود تا در کم ترین زمان ممکن به بیماری های شما پی ببرند.

استفاده از تجهیزات بروز و جدید

 

تحریم هایی که در کشور ایران وجود دارد؛ باعث شده تا بسیاری از مراکز از دستگاه های قدیمی برای گرفتن انواع آزمایشات مربوط به سیستم عصبی استفاده کنند. انجام آزمایش با دستگاه های قدیمی باعث می شود تا در برخی اوقات نتیجه آزمایش درست نبوده و با خطا همراه باشد. در کلینیک تخصصی ما اما خبری از دستگاه های قدیمی نیست. در مرکز مغز و اعصاب نیاوران از جدیدترین دستگاه های به روز استفاده می شود و همین موضوع باعث می شود تا خیال شما از بابت نتیجه آزمایشتان راحت باشد. 

سیستم عصبی
سیستم عصبی

مسئولیت پذیری و پیگیری دقیق

هر کلینیک در تهران جدا از مزایایی که دارد؛ دارای ایراداتی نیز می باشد. در صورتی که مدیران مجموعه با این ایرادات اشنا باشند؛ می توانند به راحت ترین شکل ممکن آن را برطرف سازند. مسئولان و پزشکان کلینیک مغز و اعصاب نیاوران تا پایان فرایند درمان در کنار بیماران خود هستند تا آن ها در سریع ترین زمان ممکن بتوانند از کمند بیماری های مربوط به مغز و اعصاب رهایی پیدا کنند. پزشکان مجموعه ما بعد از پایان فرایند درمانی شما نیز در کنارتان هستند تا بتوانند به خوبی در جریان جزئیات سلامتی شما قرار گیرند.

در اختیار قرار دادن اطلاعات کامل به بیماران

 

یکی از عادت هایی که برخی از پزشکان دارند؛ در این است که افراد را در جریان ریز جزئیات بیماریشان قرار نمی دهند و هیچ شفاف سازی در این مورد ندارند. همین مسئله باعث می شود تا بیمار یک حالت سردرگمی داشته باشد و نداند که در چه مرحله ای از بیماری قرار دارد. از دیگر ویژگی های برجسته ای که پزشکان مشغول به فعالیت در کلینیک مغز و اعصاب نیاوران دارند؛ در این است که به صورت شفاف با بیماران خود صحبت کرده و اطلاعاتی دقیق را در اختیار آن ها قرار می دهند.

سیناپس های عصبی
شفاف سازی بیماری برای مراجعه کنندگان

سخنی پایانی

 

در این مقاله از 0 تا 100 در مورد کلینیک مغز و اعصاب نیاوران صحبت شد. اگر دوست دارید تا روند بیماری شما به شکلی کنترل شده و زیر نظر بهترین پزشکان کشور پیش برود؛ با ما در ارتباط باشید.