• نیاوران ، خیابان مژده (مقدسی) ، خیابان محمود احمدی زمانی
  • ۹۱۱ ۱۱۱ ۲۸ - ۰۲۱

معرفی بخش فیزیوتراپی

فیزیوتراپی معجزه تاثیر علم فیزیک برانسان است.

پزشکان و اطبا سلامتی را با داروها به انسانها هدیه می‌کنند که بسیار قابل تقدیر است. اما فیزیوتراپیست ها تنها طبیبانی هستند که با استفاده از علم فیزیک وپارامترهای دقیق و موثر آن سلامتی را به جامعه تقدیم می‌کنند.
آنچه کلینیک فیزیوتراپی نیاوران را از سایر کلینیک های فیزیوتراپی متمایز می‌کند، پذیرش بیمار با تعداد استاندارد درمانی به دلیل افزایش دقت در معاینه و درمان میباشد. هدف دراین مجموعه دقت بالا در تمام جوانب پذیرش بیمار زیر نظر متخصصین حاذق خانم وآقا است تا بهترین نتایج در درمان حاصل شود .در این مجموعه درمان در تمام مراحل زیر نظر متخصص انجام شده و به هیچ وجه از تکنسین و یا دستیار غیرمتخصص استفاده نمی‌شود.

الکتروتراپی

الکتروتراپی یک بخش مهم و وسیع درمانی در فیزیوتراپی است. در الکتروتراپی ازپارامترهای مختلف فیزیکی مانند امواج صوتی، امواج الکترومغناطیسی و جریان های الکتریکی و… در جهت تحریک اعصاب، تقویت عضلات مختلف بدن، کاهش درد، افزایش خونرسانی بافتی، کاهش ‌دردهای ‌متعاقب‌ صدمات ‌و ضایعات ‌ورزشی، کاهش اسپاسم عضلانی، کاهش سفتی بافت نرم، کاهش چسبندگی، افزایش دامنه حرکتی و بازگشت فعالیت جسمی و حرکتی استفاده می شود.

اتاق فیزیوتراپی

لیزر درمانی

لیزر درمانی از تکنولوژیهای کلیدی، مهم و پرکاربرد در فیزیوتراپی که منجر به سرعت بخشیدن به روند ترمیم و بهبود التهاب در عناصر آسیب دیده سیستم عضلانی اسکلتی میشود. لیزرهای فیزیوتراپی به دو دسته کم توان و پر توان تقسیم میشوند.
با استفاده از لیزر، فوتون های تابش شده نور به درون بافت ها و سلول ها نفوذ کرده و از طریق تاثیر بر عوامل شیمیایی داخل سلولی باعث تسریع واکنش های داخل سلولی شده و در نهایت انرژی سلول را افزایش می دهد تا بتواند مواد مغذی بیشتری جذب کند. از این رو فرآیند ترمیم و رشد سلولی تسریع می یابد.

مگنت تراپی یا درمان با میدان مغناطیسی

از روش های موثر و کاربردی فیزیوتراپی است که با اعمال امواج مغناطیسی موجب بهود و تحریک و ترمیم بافت های آسیب دیده بدن و کاهش درد و تورم آن ها می شود. چنانچه فرد واجد شرایط انجام مگنت تراپی باشد و بیماری های دیابتی، قلبی و… نداشته باشد و همچنین باردار نباشد، می توان جهت بهبود درد های عضلانی و مفصلی از جمله درد های زانو، آرنج و…، آسیب دیدگی های بافت های همبند، تورم، مشکلات مغزی و آرتروز از مگنت تراپی بهره برد. همچنین این روش درمانی برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند نیز به شدت موثر و مفید می باشد . این روش درمانی در ایام قدیم بسیار کاربرد داشته و امروزه نیز همچنان از آن استفاده می شود. البته این روش قدیمی امروزه با پیشرفت علم و فناوری بسیار پیشرفت کرده و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

تراکشن یا تخت کشش ستون فقرات

یکی از روش های درمانی فیزیوتراپی، تراکشن یا کشش ستون فقرات می باشد. که از موثر ترین روش های درمانی غیر جراحی است.تراکشن یا کشش ستون فقرات در جهت کشش بافت های نرم اطراف مفاصل، و همچنین به منظور اعمال نیرو به مهرها به جهت جدایی و ایجاد فاصله گرفتن آن ها از هم می شود تا بتواند فضای بیشتری را در بین مهره ها ایجاد کند.این فضای بیشتر موجب کاهش فشار بر روی دیسکهای بین مهره ای میشود. دیسکهایی که با بیرون زدن (فتق دیسک) این فشار را به عصبهای محیطی بین مهره ها وارد کرده و موجب دردهای شدید در دست و پا شده بودند فرصت برای ترمیم و یا دور شدن از ریشه های عصبی پیدا میکنند.

کشش گردن

کشش گردن نوعی کشش ستون فقرات است که برای مدت کوتاه به گردن وارد میشود و منجر به کاهش اسپاسم و درد در ناحیه گردنی میشود ،یک فشار ثابت یا متناوب به گردن وارد می شود تا باعث کشش عضلات گردن و بافتهای نرم شود، در حالی که فضای بین مهره ها را بازتر خواهد کرد.. این کار تنها با نیروی دست یا دستگاه انجام خواهد شد.فیزیوتراپیست تصمیم می گیرد که چه مقدار نیرو، و در چه مدت زمانی به گردن وارد شود.

کشش کمر

مثل گردن نیروی متناوب یا مداوم کشیده شده و رها میشود هدف از انجام کشش در کمر کاهش اسپاسم عضلات عمقی در کمر و افزایش فضای بین مهرها جهت کاهش فشار دیسکهای کمر میباشد که درد را کاهش داده و احتمال بهبودی را افزایش می دهد.

درای نیدلینگ (سوزن خشک)

درای نیدلینگ یا سوزن خشک یکی دیگر از روش های درمانی موثر و پرکاربرد در فیزیوتراپی است. مهمترین کاربرد سوزن خشک بهبود و کاهش دردهای مزمن و طولانی عضلات بدن است. در درای نیدلینگ از سوزن های باریک، بلند و محکم مشابه سوزن های طب سوزنی استفاده می شود.ولی این روش با طب سوزنی متفاوت است ومکانیسم عمل و شیوه انجام آن با طب سوزنی فرق دارد .
اگرچه این روش با کمی درد و سوزش همراه است وما براساس یافته های علمی سوزن بویژه در نقاط ماشه ای بر ارتباطات الکتریکی و شیمیایی در سیستم عصبی موثر است و باعث آزادسازی هورمون های تسکین دهنده درد از سیستم عصبی می شود. گفتن این نکته ضروری است که اجرای درای نیدلینگ به خاطر حساسیت های بالا نیاز به تخصص و تجربه فراوان دارد.

تمرین درمانی

ورزش درمانی یا تمرین درمانی تکمیل کننده درمان فیزیوتراپی است که نقش اساسی در احیاء توان حرکتی دارد. برای افرادی که دچار محدودیت در حرکت مفاصل و عضلات هستند از تکنیک ها و دستگاه های مکانوتراپی یا حرکت درمانی جهت گسترش دامنه حرکتی و افزایش قدرت عضلانی استفاده می شود. با استفاده از تجهیزات مکانوتراپی حرکات بسیار متنوع ورزشی با راهنمایی و نظارت فیزیوتراپیست انجام می گردد.استفاده از تجهیزات همراه با تمرینات ورزشی گسترده، اختصاصی و برنامه ریزی شده با هدف کاهش درد و مشکلات و مصدومیت های نواحی مختلف بدن وبهبود عملکرد طبیعی آن بکار برده می شود. که منجر به افزایش دامنه‌ حرکتی، تعادل، انعطاف پذیری، استقامت حرکتی و جریان گردش خون می گردد.

ارتوپدی

تکنیک های درمان دستی

منوال تراپی یا تکنیک های درمان دستی بخش دیگری از روش های درمانی فیزیوتراپی است که به وسیله دست توسط فیزیوتراپیست انجام می شود. در تکنیک های دستی از روش های مختلف جهت افزایش دامنه حرکتی و اصلاح وضعیت مفاصل و بر طرف کردن مشکلات عضلات، تاندون ها و رباط ها استفاده می شود. از این رو فیزیوتراپیست باید آگاهی کاملی نسبت به آناتومی بدن انسان داشته باشد تا بتواند راهکار درمانی مناسبی را با استفاده از تکنیک ها ارائه دهد.
موبیلیزاسیون یکی از تکنیک های دستی است که در جهت کاهش درد و التهاب و درمان خشک شدن، سفتی و چسبندگی مفاصل و عضلات استفاده می شود. مانیپولاسیون نیز از دیگر روش های درمانی جهت کاهش دردها و افزایش دامنه حرکتی ستون فقرات است.

تمام تجهیزات وامکانات کلینیک مطابق با استانداردهای جهانی و بروز میباشد.

باشد که به بهترین نحو بتوانیم در خدمت مراجعین عزیز باشیم.

برای آشنایی بیشتر با فیزیوتراپی به مقاله مربوطه در سایت مراجعه کنید. فیزیوتراپی چگونه کار میکند؟

در صورت وجود هر گونه سوال می توانید به واتساپ کلینیک فیزیوتراپی درمانگاه نیاوران به شماره 09304006227 پیام دهید.